Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Ω γλυκύ μου έαρ...

Τα Εγκώμια της Μεγάλης Εβδομάδα είναι ύμνοι, που παρακολουθούν τις αφηγήσεις των Ευαγγελίων, από τη σύλληψή του Κυρίου ως τον σταυρικό Του θάνατο. Οι υμνογράφοι, με λυρικό τρόπο, παρουσιάζουν  την  Παναγία  να θρηνεί με πόνο για  το παιδί της. Παράλληλα μέσα από τους ύμνους εκφράζεται η συμπαράσταση  στο πρόσωπο της Θεοτόκου, που όπως κάθε πονεμένη μητέρα  υποφέρει. 




 Επιτάφιος Θρήνος- Εγκώμια Στάση Τρίτη

Ω γλυκύ μου έαρ,
γλυκύτατόν μου τέκνον,
που έδυ σου το κάλλος;
(...) 
Ω φως των οφθαλμών μου,
γλυκύτατόν μου τέκνον,
πως τάφω νυν καλύπτη;
(...)
Αι γενεαί πάσαι
ύμνον τη ταφή σου
προσφέρουσι, Χριστέ μου.

Έργα μεγάλων ζωγράφων για τα Θεία Πάθη
(πατήστε στους συνδέσμους για περισσότερα) 





Ιδού ο άνθρωπος (Ecce huomo), 1571-1610
Επί στύλου, 1607

Μαστίγωση, 1571-1610

Αποκαθήλωση, 1602


Ο αίρων τον σταυρόν






 Αποκαθήλωση



Σταύρωση, 1631


Σταύρωση, 1475-1476

Ο νεκρός Χριστός


Αποκαθήλωση, 1435




The Father's view, 1951




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου